НАШІ КАДРИ

Кадровий склад педагогічних працівників

КІЛЬКІСНИЙ ТА ЯКІСНИЙ СКЛАД ПЕДАГОГІВ

В ЗДО №1 “Калинонька” працює 30 педагогів, з них

директор -1

вихователь-методист -1

 вихователі – 20

музичні  керівники – 3

інструктор з фізичного виховання – 1

 практичний психолог – 1

керівник гуртка англійської мови – 1

асистенти вихователя – 2

ОСВІТНІЙ РІВЕНЬ ПЕДАГОГІВ

вища освіта – 20

вища фахова – 21

неповна вища фахова – 4

середня спеціальна – 5

КВАЛІФІКАЦІЙНИЙ РІВЕНЬ

спеціалісти вищої кваліфікаційної категорії – 10

спеціалісти І кваліфікаційної категорії – 5

спеціалісти ІІ кваліфікаційної категорії – 2

спеціалісти – 3

звання «старший вихователь» – 1

звання «вихователь-методист» – 9

НАШІ СПЕЦІАЛІСТИ

Практичний психолог

СТАВИЧНА Оксана

Консультації для батьків

Понеділок 9:00 – 16:00

Вівторок   9:00 – 16:00

Середа 9:00 – 16:00

Четвер   9:00 – 16:00

П’ятниця 9:00 – 16:00

Як підготувати дитину до вступу в дитячий садок

(поради психолога)

  • Розкажіть дитині, що таке дитячий садок, навіщо туди ходять діти та чому ви хочете, щоб малюк пішов туди.
  • Коли ви йдете повз дошкільний заклад, з радістю нагадуйте дитині про те, як їй пощастило – восени вона зможе туди ходити. Розповідайте рідним і знайомим в присутності малюка, що пишаєтеся своєю дитиною, – адже її прийняли в дитячий садочок.
  • Поговоріть з малюком, як з дорослим. Поясніть, що він буде ходити в садок, де багато дітей, з якими можна гратися, і де є багато нових і цікавих іграшок.
  • Розкажіть йому, що дорослі “тітоньки”, з якими він там зустрінеться, будуть грати, співати й танцювати з ним та іншими дітьми, читати їм книжки, розповідати казки і завжди у всьому допоможуть.
  • Скажіть, що тепер вранці вся родина буде відправлятися на роботу: тато – в свій офіс, мама – в свій, старший брат або сестра – до школи, а він – у дитячий садок, а після роботи мама або тато прийдуть за ним і заберуть додому.
  • Познайомтеся з майбутнім вихователем та помічником вихователя. Обов’язково скажіть вихователю, а краще залиште йому письмову пам’ятку, де перерахуйте: страви, продукти і ліки, що викликають алергію та номери телефонів для зв’язку з вами в екстренних випадках.
  • Детально розкажіть дитині про режим дитячого садка: що, як і в якій послідовності, вона буде там робити. Чим докладнішою буде ваша розповідь – тим спокійніше і впевненіше почуватиме себе ваш малюк, коли піде в дитячий садок. Коли дитина бачить, що очікувана подія відбувається так, як було їй заздалегідь “обіцяно”, – вона почуватиме себе впевненіше.
  • Поступово, протягом літа, підлаштовуйте режим дня дитини до режиму дня у дитячому садку, особливо якщо це стосується раннього вставання – не пізніше восьмої години ранку. Після обіду ваш малюк має спати не менше однієї години або хоча б полежати з іграшкою. Готуватися до сну слід не пізніше 21 години.
  • Корисно навчити дитину користуватися горщиком, відучіть її від їжі із пляшечки з соскою. Постарайтеся навчити малюка самостійно їсти ложкою і пити з чашки, а також самостійно одягатися та роздягатися.
  • Поговоріть з дитиною про труднощі, які можуть виникнути в дитячому садку. Обговоріть, до кого в цьому випадку вона зможе звернутися по допомогу, і як це зробити. Наприклад: “Якщо ти захочеш пити, підійди до вихователя і скажи: “Я хочу пити”, і вихователь дасть тобі води. Якщо захочеш в туалет, скажи про це вихователям”.
  • Не створюйте у дитини ілюзій, що все буде виконано на її першу вимогу і так, як вона хоче. Поясніть, що в групі буде багато дітей і іноді їй доведеться почекати своєї черги.
  • Навчіть дитину знайомитися з іншими дітьми, звертатися до них по імені, просити, а не забирати іграшки та в свою чергу, пропонувати іграшки іншим дітям.
  • Вводити дитину в нову ситуацію треба поступово. У перші дні залишайте її в дитячому садку до двох годин. А, прощаючись, обов’язково скажіть, що повернетеся за нею. Як правило, багато дітей через кілька днів звикають до нових умов.
  • Коли ваш син або дочка вперше підуть в садок, не забудьте дати їм з собою улюблену іграшку: звична тепла річ, що пахне будинком, буде діяти на малюка заспокійливо, це для нього частинка дому, частинка безпеки.
  • Не забудьте так розпланувати свій час, щоб повністю звільнити собі перших декілька тижнів, щоб зі свого боку допомогти дитині плавно пройти процес адаптації в садочку.
  • На перших порах намагайтеся приділяти своїй дитині більше уваги вдома та на прогулянках, нагадуйте їй ввечері про садок, про діток, про вихователя.

Як допомогти дитині пережити період адаптації

(поради батькам)

  1. В перші дні перебування в дитячому садку залишайте дитину на 2-3 години, поступово збільшуючи час перебування. Не запізнюйтесь, хоча б у перші дні, забирайте дитину вчасно.                        
  2. Не поспішайте відразу забрати дитину додому з садочка. Побудьте з дитиною на ігровому майданчику, разом подивіться, як гуляють діти, чим займаються, як спілкуються один з одним та вихователем.
  3. Відводячи малюка до дитячого садка, дайте йому улюблену іграшку, сказавши при цьому: «Якщо ти захочеш, щоб я про тебе подумала, візьми і притисни її до себе. І я відразу про тебе подумаю». Ілюзія керування батьками дуже важлива для малюка. Вона знижує реакцію стресу на нову ситуацію. Нехай іграшка ходить із дитиною кожен день і знайомиться з іншими, розпитуйте, що з іграшкою сталося в дитячому садку. Хто з нею дружить, хто ображав, чи не було їй сумно. Таким чином ви багато дізнаєтеся про те, як ваша дитина звикає до садочка.
  4. Пограйтесь з дитиною домашніми іграшками в дитячий садок, де якась з них буде самою дитиною. Поспостерігайте, що робить ця іграшка, що говорить, допоможіть разом з дитиною знайти їй друзів і вирішіть проблеми дитини через неї, орієнтуючи гру на позитивні результати.
  5. Не хвилюйтесь і не показуйте своє хвилювання дитині. Не забувайте надавати дитині емоційну підтримку і показувати значимість для вас її нового статусу.
  6. Підпорядкуйте домашній режим відповідно режиму роботи дошкільного закладу .
  7. Частіше говоріть дитині про свої позитивні почуття і проявляйте їх.
  8. Завжди знаходьте час вислухати, що непокоїть вашу дитину, які у неї труднощі, чого вона досягла.
  9. Створіть спокійний, безконфліктний клімат для дитини в сім’ї та оптимальний режим дня. Оберігайте нервову систему дитини!
  10. Повідомте вихователів про особливі звички дитини, що вона любить, що ні, які має захоплення.
  11. Придумайте ритуал «прощання» й зустрічайте дитину з посмішкою.
  12. Дитина має відчувати повне розуміння між батьками та вихователями, тоді вона швидше звикає. Ніколи не з’ясовуйте відносин з вихователем (щоб не трапилось!) у присутності дитини.
  13. Відвідувати дитячий садок дитині треба лише здоровою.
  14. Найголовніше — почувайтеся компетентними батьками, тобто вірте, що з будь-якою складною ситуацією можна справитись, якщо її вирішувати, а не відкладати!

Інструктор з фізкультури

ЦАПКО Лілія

АБЕТКА ДЛЯ БАТЬКІВ

​А – абетку виховання повинні знати всі батьки.
Б – будьте при дітях витриманими у своїх вчинках.
В – вас запитують – уважно слухайте, дайте відповідь.
Г – говоріть із дитиною у зрозумілій для неї формі.
Д – дайте можливість дитині виявити самостійність.
Є – єдність між педагогами і членами сім’ї  – запорука успішного виховання.
Ж –  життя дитини повинно бути заповненим посильною працею, роботою.
З – знайте: основи виховання закладаються з раннього дитинства.
І – ігри для дитини – запорука здорового фізичного розвитку.
К – корисно знати: любов до дитини має бути поміркованою.
Л – любов до землі, рідного краю виховуйте з дитинства.
М –  мама і мир – найдорожче для дітей.
Н – ніколи не говоріть дітям неправду.
О – одяг дітей має бути охайним.
П – прагніть завжди чинити з дітьми справедливо.
Р – розмовляйте  з дітьми часто, співайте разом.
С – стежте за своєю поведінкою, бо діти наслідують вас.
Т – трудитися навчайте дітей із раннього віку.
У – успіх у вихованні залежить від здорової атмосфери в сім’ї.
Ф – фізкультура для дитини повинна стати улюбленим уроком.
Х – хай завжди дитина відчуває інтерес до себе.
Ц – цілеспрямованість у вихованні допоможе досягти значних успіхів.
Ч – частіше бувайте з дитиною на лоні природи.
Ш – шум – ворог для здоров’я дитини.
Щ – щастя і радість дітей – у ваших руках.
Я – якщо хочете, щоб ваша дитина була ввічливою, справедливою, чесною,
ставилася до всіх із любов’ю, намагайтеся дотримуватися усіх цих порад самі.

Проведення ранкової гімнастики в ЗДО

       Систематичне проведення ранкової гімнастики має позитивний вплив на організм дитини і високий оздоровчий ефект:

– підготовка організму до навантаження протягом дня;

– збудження нервової системи та кори головного мозку дітей після сну;

– підвищення реактивності всієї центральної нервової системи;

– активізація діяльності внутрішніх органів і систем:

        –    поглиблення дихання;

        –    підсилення кровообігу;

        –    поліпшення обміну речовин;

– підвищення емоційного та життєвого тонусу дитини;

– формування правильної постави;

– розвиток уваги тощо.

       Імпульси, що поступають до головного мозку дитини під час ранкової гімнастики від усіх рецепторів — зорового, слухового, опорно-рухового, шкірного — покращують стан організму в цілому.

        У дітей після кожного заняття зникає сонливість, виникає відчуття бадьорості, суттєво підвищується працездатність та настрій.

Музичні керівники

КОЛУПАЄВА Любов

МУЗИЧНЕ ВИХОВАННЯ В СІМ’Ї

Навчаючи дитину музиці, батьки ставлять різні цілі і завдання. Це залежить від їх ставлення до музики і музичних професій. Однак основними завданнями музичного виховання дітей в сім’ї можна назвати ті ж, що і в дошкільному закладі, а саме:

• Збагатити духовний світ дитини музичними враженнями, викликати інтерес до музики, передати традиції свого народу, сформувати основи музичної культури;

• Розвивати музичні і творчі здібності в процесі різних видів діяльності (сприйняття, виконавство, творчість, музично – освітня діяльність);

• Сприяти загальному розвитку дітей засобами музики.

• Якщо дитина музично обдарована, то вже в дошкільному віці необхідно закласти основи для майбутнього професійного навчання.

Всі ці завдання вирішуються в конкретній діяльності. Якщо батьки розуміють важливість музичного виховання, вони прагнуть навчати дітей у сім’ї, музичних гуртках, студіях, музичних школах, відвідують з ними концерти, музичні вистави, намагаються збагатити різнобічними музичними враженнями, розширюють їх музичний досвід.

Вибір музичних творів, які дитина слухає вдома, залежить від музичного смаку і музичного досвіду сім’ї, її загальнокультурного рівня. Для розвитку музичних здібностей дітей, формування основ музичної культури необхідно використовувати народну та класичну музику. Лише на шедеврах можна виховувати смак маленьких слухачів. Діти повинні знати народну музику, яка тісно пов’язана з мовою, естетичними і народними традиціями, звичаями, духовною культурою народу.

Якщо дитина чує народні мелодії з раннього дитинства, вона, природно, «переймається» народно-пісенними інтонаціями. Вони стають їй звичними, рідними. Дитині важливо відчути і красу класичної музики, накопичити досвід її сприйняття, розрізнити зміну настроїв, прислухатися до звучання різних музичних інструментів, навчитися сприймати і старовинну, і сучасну музику, як «дорослу», так і написану спеціально для дітей.

Для слухання слід відбирати твори, в яких виражені почуття, доступні для дитячого сприйняття. Це повинні бути невеликі або фрагменти з яскравою мелодією, що запам’ятовується ритмом, барвистою гармонізацією, оркестровкою. Музичне виховання в домашніх умовах проходить індивідуально. Дитина повинна відчувати себе захищеною, коханою, перебувати в позитивному настрої

Вчитель-логопед

ДОЛИНСЬКА Олександра

Картинка - логопед занимается с ребенком. Простая срисовка.

Консультації для батьків

Понеділок   9:00 – 12:00

середа       9:00 – 12:00

п’ятниця 9:00 – 12:00

Порушення мовленнєвого розвитку є суттєвою перешкодою на шляху вирішення освітніх завдань та формування особистості дитини. Якщо батьки помічають, що у дитини наявне спотворення або відсутність звуків, слід негайно звернутись до фахівця. Чим раніше почати корекційну роботу з дитиною, тим легше буде виправити порушення.

Основною метою логопедичної корекції є розвиток мовлення дитини, усіх психічних процесів та спонукання дитини до застосування отриманих під час корекційно-розвивальних занять знань у повсякденному житті, мовленні.

Корекційна робота проводиться вчителем-логопедом за наступними напрямами:

– розвиток загальної, дрібної та артикуляційної моторики;

– постановка та автоматизація звуків;

– розвиток фонематичних процесів (здатності чути та розрізняти звуки);

– збагачення та активізація словника (активного і пасивного);

– відпрацювання навичок словозміни та словотворення;

– розвиток просторово-часових уявлень;

– розвиток зв’язного мовлення тощо.

Слід зазначити, що успіх у подоланні порушення мовлення в основному залежить від старання дитини і відповідального ставлення батьків.

Поради логопеда батькам:

1. Розмовляйте зі своєю дитиною під час усіх видів діяльності.

2. Ваше мовлення має бути чітким і правильним – таким його наслідуватиме дитина.

3.При спілкуванні з дитиною вводьте елементи новизни, пояснюючи незнайомі терміни, слова етикету, варіанти словозміни та словотворення.

4. Читайте дитині казки, оповідання, вчіть вірші, скоромовки.

5. Розповідайте дитині історії, спонукайте до переказування їх змісту.

6. Грайте ігри, сприятливі для розвитку мовлення.

– Наприклад:«Підбери слово» – дитині пропонується підібрати до будь-якого предмета, об’єкту, явища слова, що позначають ознаки.

– Наприклад, зима «яка?» (Холодна, сніжна, морозна). Сніг «який?» (Білий, пухнастий, м’який, чистий).

– «Що шумить?» – дитині пропонується назвати немовні звуки, які вона почує. Наприклад: стукіт у двері, шум машини, подув вітру тощо.

– «Тихо-голосно» – дитина повторює слова чи словосполучення за вказівкою дорослого: «Повтори тихо», «Повтори голосно».

– «Спіймай слово» – дорослий називає по черзі звуки задуманого слова. Завданням дитини є сприйняти їх на слух та скласти слово. Наприклад: м, а, к – мак; с, о, в, а – сова; к, л, е, н – клен.

– «Назви предмет так, як я» тощо.

7.Вчіть дитину спілкуватися, гратися з іншими дітьми.

8.Хваліть дитину за її намагання говорити.

9.Уважно слухайте її, якщо вона розповідає про свої справи.

10.Своєчасно виправляйте дитяче мовлення, вчасно звертайтеся до логопеда!

      Для правильного мовлення та вимови звуків слід щодня виконувати такі

артикуляційні вправи:

1.«Кулька» – надути щоки та повільно їх здути.

2.«Кулька тріснула» – надути щоки та здути їх ударом долонь.

3.«Усмішка – трубочка» – посміхнутися, старанно розтягаючи губи, а згодом витягнути їх вперед трубочкою.

4.«Лопатка» – рот напіввідкритий; широкий розслаблений язик утримувати на нижній губі до 5 – 10 секунд.

5.«Голочка» – рот напіввідкритий; гострий напружений язик утримувати у витягнутому положенні до 5 – 10 секунд.

6.«Гойдалка» – рот напіввідкритий; висунути язик і почергово тягнути до носа та до підборіддя 3 – 5 раз.

7.«Чашечка» – рот напіввідкритий; висунути широкий язик на нижню губу, прогнути його, утворивши форму чашечки, утримувати в такому положенні до 5 – 7 секунд.

8.«Смачне варення»  – рот напіввідкритий; кінчиком язика повільно облизати верхню й нижню губи в обох напрямках по 5 раз.

9.«Коник» – клацати язиком при широко відкритому роті.

      Більше корисної інформації для батьків шукайте на сайті Департаменту освіти та науки Івано-Франківської міської ради за посиланням:

http://osvita.if.ua/category/poradi-batkam